دیشب اولین کوهپیمایی رمضانی رو به همراه اعضای خانواده و 16 نفر از همکارانم انجام دادیم. ساعت 22:10 از ورودی صفه راه افتادیم ، 23:30 روی قله بودیم و 00:40 بامداد برنامه به پایان رسید. حرکت در تاریکی ، دیدن چراغهای فراوان شهر بزرگ اصفهان از فراز کوه و سکوت شبانه و هوای خنک کوهستان ، چنین کوهپیمائیهایی رو بسیار فرح بخش میکنه. طبق برنامه ریزی که کردیم در طول ماه مبارک رمضان 8 کوهپیمایی شبانه در صفه ، 4 تمرین بولدرینگ و صعود از دیواره مصنوعی خواهیم داشت ضمن اینکه در روز 12 تیر ، اولین صعود شبانه گروه کوهنوردی کارکنان شهرداری رو با صعود شبانه به قله کرکس انجام خواهیم داد.

مطابق معمول هر سال ، تغذیه ی خاص خودم رو برای ماه رمضان در پیش گرفتم ؛ صرف چای و خرما به همراه نان و پنیر و سبزی در هنگام افطار ، صرف کمی میوه در پایان شب و صرف غذای پختنی در وعده ی سحر. این برنامه ی غذایی رو یک ماه ادامه میدم. برای وعده ی سحر هم غذاهای متنوعی مصرف میکنم. در سحرگاه امروز ، سحری من شامل یک عدد گوجه فرنگی خام ، یک سیب زمینی آب پز متوسط ، چند عدد تتالی کوچک ( غذای محلی اراکی که یه جور کتلت به حساب  میاد و موادش اندکی برنج به همراه سبزیجات و مقدار بسیار کمی گوشت است ) کمی نان و یک پیاله ی کوچک ماست بود. برای دسر هم یک سیب گلاب کوچک خوردم. از پر خوری در هر دو وعده ی افطار و سحر اجتناب میکنم.

برای تامین آب مورد نیاز بدن ، حدود 8 لیوان آب و مایعات رو حد فاصل افطار و سحر به مرور مصرف میکنم البته در زمانهایی که فعالیت سنگین کوهنوردی دارم این مقدار افزایش پیدا میکنه. مثلا" جمعه وقتی از رویت هلال فارغ شدم و به خونه برگشتم ظرف یک ساعت 5 بطری نیم لیتری آب خوردم ( نزدیک 10 لیوان ) اما باز هم احساس تشنگی داشتم. مصرف میوه های آب داری مانند هلو ، هندوانه ، طالبی ، گرمک و انگور و یا مصرف کمی آب لیمو ترش تازه ، در رفع سریع عطش و تشنگی بسیار مفید است.