برای بزرگداشت سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و بر اساس سنت چند ساله گذشته ، برنامه ی صعود شبانه به قله ی کرکس رو در شامگاه پنج شنبه 12 امرداد به همراه اعضای خانواده و جمعی از همنوردان همکار برگزار کردیم. گروه 25 نفری ما حرکتش رو از دهکده رایان در ساعت 17:20 آغاز کرد و پس از 2.5 ساعت ( با دو استراحت کوتاه ) به پناهگاه کرکس رسید. در پناهگاه استراحت مختصری داشتیم و منتظر اذان مغرب شدیم. پس صرف افطار در ساعت 22:10 حرکت به طرف قله رو با 22 نفر آغاز کردیم. در شهریور ماه سال قبل که همکارانم برای اولین بار به قله کرکس صعود کردند ، مسیر پناهگاه تا قله رو در 2.5 ساعت طی کرده بودیم و در طول مسیر چندین و چند استراحت کوتاه و طولانی داشتیم. اما اینبار بدلیل تمرینات منظم و استقامتی در کوه صفه ، این مسیر رو در 1.5 ساعت و فقط با دو استراحت کوتاه مدت طی کردیم و در نیمه شب پنج شنبه روی قله مستقر شدیم. باورش سخت بود که در نیمه ی امرداد ماه ، هوای سرد روی قله استفاده از کاپشن و کلاه رو الزامی کنه. وزش بادی با سرعت 25 کیلومتر در ساعت ، سرمای تابستانی و تابش نور ماه کامل ، موقعیت و منظره ای بیاد موندنی ایجاد کرده بود. در بازگشت با استفاده ی محتاطانه از شن اسکی معروف کرکس ، در زمان صرفه جویی کردیم و با رسیدن به پناهگاه وسایل رو جمع کردیم و برگشتیم پایین. سحری در دهکده رایان صرف شد و خسته و کوفته برگشتیم اصفهان.

تقریبا" تمام مدت روز جمعه رو خواب بودم. ابتدا تا زمان اذان ظهر خوابیدم . بعد کنار تلویزیون دراز کشیدم و مثل فیلمی که مرتب کات بشه و قدری جلو بره ، 4-3 دقیقه بیدار بودم و 45 دقیقه خواب!! و به خودم میگفتم تلویزیون چرا اینجوری برنامه پخش میکنه و هی از این برنامه میپره به اون برنامه!!!!

آخر شب مسابقات وزنه برداری المپیک و رقابت دو وزنه بردار ایرانی رو دیدم. قبول که رقابت المپیک خیلی سخت و سنگینه و ما نمیتونیم بیرون گود بشینیم و بگیم لنگش کن ، اما گویا عدم برنامه ریزی مناسب دست اندرکاران باعث شده که حضور بسیار کم فروغی تا این مرحله از المپیک داشته باشیم.

دیشب موقع وزنه زدن دو ایرانی ، هر بار براشون دعا میکردم و صلوات میفرستادم. بازم دمشون گرم که در این وانفسای بی برنامگی ، رشادت بخرج میدن و برای برافراشته شدن پرچم ایران بعضا" از جان مایه میذارن.

امروز سالروز میلاد سبط اکبر و مظهر کرامت اهل بیت عصمت و طهارت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است. فرا رسیدن این روز رو به تمامی شیعیان و محبین این خاندان تبریک و تهنیت عرض میکنم. این فرموده ی امام مجتبی علیه السلام است که : در مجازات خطاکاران شتاب مکن و میان خطا و مجازات ، راهی برای عذرخواهی قرار ده.