امروز غروب به همراه دو نفر از اعضای مرکز ادیب ( خانمها میرشمشیرگران و احمدزاده ) رهسپار بلندترین نقطه کوه صفه شدیم تا بطور نمادین ، تابلویی با نشان سال جهانی نجوم را به اهتزاز در آوریم. این دوستان برای اولین بار بود این مسیر را طی میکردند. با دوستان دیگری در مرکز هماهنگ شده بودیم تا با تلسکوپ از ما عکس بگیرند. سرکار خانم موزون از کارکنان محترم و پرتلاش مرکز زحمت اینکار را کشیده بودند.

برای اینکه دوستان متحمل زحمت زیادی نشوند ، مسیر را به آرامی طی کردیم. همکارانم با قدرت و علاقه ی زیاد ، از سنگها بالا می آمدند. از میانه ی راه وزش باد بسیار شدید آغاز شد. اداره ی هواشناسی اصفهان پیش بینی کرده بود که شرایط جوی دگرگون خواهد شد. در نزدیک قله وزش باد آنقدر شدید شد که در برخی موارد مانع حرکت میشد. دیگر به بالای کوه رسیده بودیم و باید گامهای آخر را نیز برمیداشتیم. از مرکز ادیب مرتب با ما در تماس بودند. بلاخره در حدود ساعت 16:50 به بالای قله رسیدیم. همراهانم بسیار خوشحال بودند که موفق شده اند این راه پر فراز و نشیب را برای اولین بار طی کرده و قدم به بام اصفهان بگذارند و من هم با دیدن شادی و نشاط آنان ، شادمان بودم.

وزش باد شدید کار باز کردن تابلو را با مشکل مواجه کرد اما به هر دردسری بود آن را باز کردیم. باز نگه داشتن این تابلو در آن شرایط کار سختی بود. باید در لبه ی کوه هم می ایستادیم تا در مرکز ادیب بتوانند ما را ببینند. آنان توانستند ما را ببینند اما قادر نبودند تابلو را بخوانند. تعدادی عکس گرفتیم و سپس روبروی مرکز ادیب ایستادیم و برای دوستان دست تکان دادیم.

وزش باد شدید با بارش مختصر باران هم همراه شد. بسرعت مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. باد آنقدر تند شد که فشار آن ، دکمه های بادگیرم را باز میکرد. بخاطر شرایط نامناسب جوی ، تله کابین هم تعطیل بود و ما باید تمام مسیر را پیاده برمیگشتیم. ساعت 15:15 حرکتمان را آغاز کرده بودیم و ساعت 18:30 به پایین رسیدیم.

وقتی به مرکز ادیب آمدیم ، متوجه شدیم که همکارانمان در مرکز با استفاده از تلسکوپ 12 اینچ از صحنه دست تکان دادن ما عکس گرفته و بلافاصله آن را چاپ و در تابلو مرکز نصب کرده اند. سرعت عمل آنان ما را دو چندان خوشحال کرده بود. مانند فاتحان اورست در مرکز قدم میزدیم!!

امشب ، شب بسیار خوبی بود. یک مجموعه فعالیت شامل کوهنوردی ، تبلیغات ، هماهنگی و برنامه ریزی و عکاسی ، باعث ایجاد صمیمیت و روحیه ی کار گروهی بین ما شد ؛ به همین سادگی. چقدر راحت میتوان پیوندهای دوستی ، همکاری و مشارکت را در بین دوستداران نجوم محکم کرد.....