یادداشت 12 تیر 1394

جمعه روز استراحت است و امروز بعد از سحر ، 2 ساعت بیشتر از روزهای قبل خوابیدم (به عوضش بعد از ظهر اصلا" خوابم نبرد!).

صبح تا ظهر و کمی هم بعد از ظهر به کارهای دنیایی رسیدم!. حدود 3.5 ساعت رو در گلخونه سپری کردم و سر و سامانی به گلها دادم. داخل گلخونه هوا بشدت گرم و شرجی شده و برای همین چند روزی است که از کولر کوچکی برای متعادل کردن درجه حرارت استفاده میکنیم. سم پاشی دو هفته قبل و خنک کردن فضای داخل گلخونه باعث شده شرایط گلها بحمدالله خوب بشه. اما اینها باعث نشد که در این سه ساعت و نیمی که مشغول کار بودم خسته نشم. گرما حسابی حالم رو جا آورد و وقتی برگشتم توی اطاق حسابی عطش داشتم ؛ اون هم زمانی که بیش از 8 ساعت تا اذان مغرب باقی مونده بود!

آویشنهایی رو که هفته قبل جمع کرده بودیم ، امروز مرتب کردم و توی شیشه ریختم. بعد هم مجله­های آشپزی رو آوردم و از دستور غذاهای سنتی ایرانی عکس گرفتم تا دسترسی به دستور پخت اونها ساده­تر بشه. امان از کار دنیا!!

امسال هم مثل سنوات قبل ، برنامه­ی غذایی ویژه­ی خودم رو در ماه رمضان پی گرفتم. موقع سحر ، یک ساعت قبل از اذان از خواب بیدار میشم. در هر سحر یه جور غذا میخورم و تا امروز 17 مدل غذای مختلف رو (از ساده و سبک تا غذاهای سنگینتر) استفاده کردم. بعد از صرف غذا ، کمی میوه میخورم و سپس مشغول تلاوت قرآن میشم. در حین تلاوت ، طی 5-4 مرحله یه بطری نیم لیتری آب مینوشم و تمام.

موقع افطار ، روزه­ام رو با خوردن یه فنجان چای همراه با خرما باز میکنم. سپس مقداری نون و پنیر و سبزی مصرف میکنم و بعد دوباره یه فنجان چای با خرما و یا قند. یک تا دو ساعت بعد از افطار ، مقداری میوه میخورم و تا موقع خواب حدود 1 لیتر آب مینوشم و خلاص.

این رژیم رو حدود 25 ساله دارم ادامه میدم و برکات زیادی از اون دیدم. در دو وعده­ی سحر و افطار تقریبا" تمامی مواد غذایی مورد نیاز برای فعالیتهای روزانه رو مصرف میکنم و البته ، با شیبی ملایم ، مقداری از وزنم رو در این ماه کاهش میدم.

پیمان

سلام جناب مهرانی خداقوت امسال هم با خواست خدا تونستیم نیمه ماه دوباره بریم برای صعودشبانه کرکس....جاتون خیلی خالی بودوحسابی شلوغ بودتقریبا اکثر دوستان همنوردحضورداشتند.ودیدارهاراتوی پناهگاه تازه کردیم و حسابی گفتیم و خندیدیم...اما حیف بخاطر اینکه 2تاازهمراهام حالشون بدشده بود مجبورشدم برشون گردونم پایین ونتونستم برم قله.اماخوب برای همین هم خداراشاکرم.انشاالله درصعودهای بعدی همراه دوستان جبران میکنم.یاعلی مدد